понеділок, 24 листопада 2008 р.

Графіка в Інтернеті

Переважна більшість користувачів Internet дотепер застосовують в роботі звичайні телефонні лінії, що комутирують, і модеми, підтримуючі низьку (28 800-56 000 біт) швидкість передачі даних. Швидкість передачі найчастіше лімітується якістю телефонних ліній і великим завантаженням зовнішніх каналів, що особливо актуально для нашої країни. У такому випадку ця швидкість падає навіть нижче номінальної швидкості модему.
Графічна інформація передається значно повільніше, ніж текстова. Це визначає необхідність розумного підходу при створенні зображень для поширення по мережі. Розміри графічних файлів повинні бути не занадто великі, щоб користувач-читач не покинув сторінку тому, що йому набридло чекати закінчення її завантаження. Час завантаження зображень пропорційно розміру їх графічних файлів. Можна виділити чотири способи мінімізації цих розмірів:
1. зниження розмірів і дозволу зображень;
2. зменшення кількості кольорів у зображенні;
3. використання стислих і спеціальних форматів файлів, їхня оптимізація;
4. оптимізацію параметрів стиску для окремих фрагментів зображення.
Всі ці способи використаються при підготовці зображень для Web-сторінок. Важливо знайти компроміс між швидкістю і якістю зображення, щоб, не стомлюючи користувача тривалим очікуванням, представити ефектну й інформативну сторінку.
Для подання графіки в Internet широко використаються індексовані зображення. Вони, дозволяють передавати до 256 фіксованих кольорів. Набір кольорів зображення (палітра) зберігається у файлі разом із зображенням і використається браузером для демонстрації.
Зображення з індексованим кольором одержують із повно-кольорових зображень шляхом зменшення кількості кольорів. Кольори, що зустрічаються в зображенні, становлять його палітру. Відсутні в палітрі кольори передаються декількома сусідніми пікселями близьких кольорів. Розташовані поруч, вони сприймаються як якийсь "середній" колір.
Якщо дизайн Web-сторінки вимагає певного шрифту або особливого форматування, доводиться перекладати текст у растрове зображення. Особливо вдалим варто визнати використання для цієї мети індексованих кольорів. Для передачі тексту й малюнків 256 кольорів навіть зайві - можна обійтися й меншою кількістю. Індексовані формати надають вам таку можливість. Менша кількість кольорів дозволяє створювати графічні файли меншого розміру.
Як тільки передача графічної інформації із глобальних мереж стала звичайною справою, компанія CompuServe (найбільша On line служба) запропонувала формат GIF, в основі якого лежить ефективний (у відмінність від більше ранніх форматів, наприклад PCX) алгоритм стиску LZW. Цей формат використається в Internet і по сьогоднішній день. Він працює тільки с індексованими зображеннями. Другим форматом графічних файлів в WWW є JPEG, унікальний алгоритм якого дозволяє домагатися 15-кратної щільності стиску.
Високі щільності стиску досягаються ціною погіршення якості зображення, що неприйнятно для видавничих систем, але не дуже істотно для Web-сторінок. У форматі JPEG зберігаються повно кольорові напівтонові зображення, що чудово доповнює можливості формату GIF. Обоє формату - GIF й JPEG - підтримують чересстрочную розгорнення, коли зображення завантажується не підряд, а через трохи (2-5) рядків. Це виглядає так, начебто в міру завантаження сторінки зображення стає більш чітким і докладним.
Неможливість створення повно кольорових зображень із прозорими ділянками в рамках форматів GIF й JPEG привела до появи нового формату.
Формат PNG був розроблений як альтернатива формату GIF для подання зображень у мережі World Wide Web й в інших електронних мережах. Він зберігає всю колірну інформацію й один альфа-канал зображення. Крім того, для мінімізації обсягу файлу застосовується алгоритм ущільнення, що не приводить до втрати даних.. Щільність стиску png-файлів аналогічна щільності tiff-файлів, оскільки застосовуються подібні алгоритми, які не приводять до зниження якості зображень. На жаль, старі версії деяких браузерів не підтримують цей формат, але якщо ви орієнтуєтеся на Internet Explorer або Netscape Navigator, ви можете сміло ним користуватися.
Ідеального графічного формату для Internet не існує, оскільки кожний покликаний вирішувати строго певне коло завдань. Щоб частина пікселів зображення не була видна на Web-сторінці, вони повинні бути прозорими. Формати GIF й PNG підтримують збереження інформації про прозорість пікселів, але роблять це по-різному. Формат GIF дозволяє зарезервувати один із кольорів індексованої палітри під "прозорий колір". Ті пікселі зображення, які мають цей колір, інтерпретуються браузерами як прозорі. Замість них демонстрірується тло, що перебуває на Web-сторінці під зображенням. Очевидно, прозорість у форматі GIF не може бути часткової: піксель або прозорий, або немає. При імітації часткової прозорості надходять так же, як і при згладжуванні індексованих кольорів: сусідство прозорих і непрозорих пікселів сприймається як напівпрозорість.
У форматі PNG інформація про прозорість зберігається в альфа-каналі. Таким чином , вона реалізується не тільки для індексованих, але й для повно кольорових зображень. До того ж відтінки сірого в альфа-каналі дозволяють використати часткову прозорість. На жаль, не всі браузери повністю й правильно інтерпретують альфа-канали в png-файлах.
Однозначного рецепта для вибору програмного забезпечення для створення графіки для Web дати неможливо, тому що багато чого в цьому питанні залежить від переваг конкретного дизайнера. У цей момент для роботи з растром основна маса дизайнерів використають Adobe Photoshop, Corel Photopaint або Ulead Photo Impact. Для роботи з векторною графікою Adobe Illustrator, Corel Draw або Macromedia Freehand.
Для оптимізування графіки можна використати як стандартні засоби графічних пакетів (Photoshop, Photopaint і т.д.), так і спеціальне ПО. До такого ПО можна віднести Ulead Smart Saver, Adobe Image Ready і деякі інших. Так само можна використати спеціальні он-лайн сервіси, наприклад, http://www.gifwizard.com/

Немає коментарів: